فصل سوم معرفـی محـیط کار پرشیانگار در طراحـی رابط کاربری‌، سعی شده است که پرشیانگار یک محیط کار ساده‌، زیبا و کارامد داشته باشد. محـیط کار با استفاده از جـدیدترین تکـنولوژی رابط کاربری که مبتنی بر ریبونهای میکروسافت است طراحـی شده است‌. نامگذاری دکمه‌ها به گونه‌ایست که به راحتی بت‌ان کاربرد آنها را درک کرد. با این حال در این فصل به معرفی جزئیات محیط کار می‌پردازیم‌. شکل ٣ محیط کار پرشیانگار را هنگامی که برنامه اجرا می‌شود، نشان می‌دهد. شکل ٣ محـیط کـار پرشیانگار برنامه شامل یک منوی اصلی است که با کلیک روی دکمه‌ی پرشیانگار در گوشه‌ی سمت راست بالای برنامه قابل دسترسی است‌. البته شما چـندان نیازی به این منو نخواهید داشت‌، چرا که تمام کارهای لازم برنامه در نوار ابزار یا ریبون بالای برنامه قابل دسترسی است‌. چهار پنجره‌ی دیگر در قسمت اصلی برنامه به چشم می‌خورد که در ادامه به توضیح آنها خـواهیـم پرداخـت‌. یک نوار وضعیت هم در پایین برنامه به چشم می‌خورد که اطلاعاتی شامل پیکسل جاری‌، زمان اجرای عملیات و وضعیت پیشرفت عملیات را نشان می‌دهد.